Ingen mer skola för denna termin då

2011-06-02 @ 21:47:37
Igår hade jag min sista tenta för denna termin och jag klara den hade 40 poäng av 50. Vi fick lov att ha 30 poäng för att blir godkända varav 2 poäng på stenarna och även två poäng på knopparna då det bara var med fem utav dom. Men jag satt 3 knoppar och alla 5 stenarna.  Jag är så himmla glad att jag klara den. Den handla om däggdjur och insekter och knoppar fåglar , fågelljud och stenar. Jag pricka in alla 10 fågelljuden och så hade jag ett slarvfel på utesendet på en fågel. Men jag trode väll aldrig att jag skulle kunna alla ljuden men det gjorde jag. Men det var värre med insekterna kan jag tala om, där hade jag inte många rätt. Men jag klara mig ialla fall och det är ju det som räknas. Så nu har jag sommarlov och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har inte fått något jobb än men det löser sig. Få nog jobba hos svärmor lite som det låter.

Idag har jag haft en rent sagt skit dag. Men jag överlever ialla fall, allt känns bara så himmla fel och det är inte bara mitt fel att det är som det är. Men det är bara att bita i det sura äpplet och gilla läget för ingen annan en jag kan göra något åt det. Men vem vet kanske när jag har samlat på mig lite mer mod så händet det nått om det inte har blivit bättre vill säga.

Jag har ialla fall tagit mig en riktigt lång promenad nu på kvällen och det var skönt att få komma bort från allt en stund. Men som sagt vi får se vad som händer fram över.

Mina föräldrar är här nu och imorgon så kommer vi att åkan ner till Mora hela högen för Jonas ska på klassträff i Älvdalen på Lördag. Jag ska faktiskt sjusa upp han dit så att jag får träffa alla grabbarna. Sen ska jag träffa en gammal kompis i Mora och vi får se vad vi hittar på. Hon hade lust att dra med mig ut men jag är inte så mycket för att gå ut men det visar sig vad vi hitttar på för nå.


Kommentarer
Postat av: Nina


GRATTIS!!!!! bra jobbat Marie...å härligt med sommarlov å...det var ju inte igår direkt som man hade det ;)

Jag kommer att finnas där och stötta dig när du tar beslutet och när du tar klivet...

Ha D så kul i Mora så hörs vi när du kommer hem...

Kram vännen :)

2011-06-03 @ 23:09:31
URL: http://ninaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0